Projecten

Sinds haar oprichting in 1994 heeft de Stichting Delftsche Opera Compagnie verscheidene muziektheaterproducties in Delft uitgevoerd. Dit in nauwe samenwerking met Delfts studentenmuziekgezelschap Krashna Musika.

1996 - Francois Guyon

In 1996 organiseerde de DOC de opera "François Guyon" voor het 750-jarig bestaan van de stad Delft. Deze opera vertelde het verhaal van de 24 uur voor de moord op Willem van Oranje, vanuit het oogpunt van de moordenaar Balthasar Gerards. De opera is speciaal voor de gelegenheid geschreven door librettist Ruud van Megen en componist Kees Olthuis, en werd geregisseerd door regisseur Jehan-Francois Boucher. Met 10 uitvoeringen en een begroting van 7 ton (waarvan 4,5 ton aan subsidies!) mocht dit een zeer ambitieus project genoemd worden. Koor en orkest waren van Krashna Musika, muzikale leiding was van Daan Admiraal.

Carmen - 2012

In november 2012 werd de populaire opera "Carmen" uitgevoerd ter gelegenheid van het 170-jarig bestaan van de TU Delft. Regisseur Floris Visser transformeerde de aula van de TU Delft tot een stierenvechtersarena om het klassieke verhaal van Don José te vertellen. Het geheel stond opnieuw onder muzikale leiding van Daan Admiraal. De 5 uitvoeringen in de aula van de TU Delft waren vrijwel uitverkocht.